Małe firmy na START do FIRMOWYCH (R)EWOLUCJI

W siedzibie Konfederacji Lewiatan w Warszawie przedstawiciele firm Microsoft i home.pl oraz Konfederacji Lewiatan ogłosili uruchomienie konkursu FIRMOWE (R)EWOLUCJE. Jest on adresowany dla mikro- i małych przedsiębiorstw (MMP), które chcą zamienić analogowy styl prowadzenia biznesu na bardziej mobilny i elastyczny, aby w efekcie zwiększać swoją konkurencyjność. Celem inicjatywy jest zaprezentowanie tego, jak małe firmy mogą podnosić swoją sprawność organizacyjną i wydajność dzięki pracy z każdego miejsca i urządzenia, w oparciu o urządzenia mobilne i usługi. Inicjatywa jest wynikiem analizy sytuacji mikro- i małych przedsiębiorstw w Polsce.

Jak wynika z badania Ipsos MORI „Nowoczesne IT w MŚP 2015", przygotowanego na zlecenie Microsoft, aż 76% pracowników małych i średnich firm w Polsce przyznaje, że musi być obecna w biurze, aby móc w pełni efektywnie wykonać swoje obowiązki. To sygnał, że mobilność nadal nie jest standardem i nie jest powszechnie wykorzystywana dla zwiększania wydajności firm MŚP.

„Pracownicy polskich MŚP, a tym bardziej MMP nadal borykają się z ograniczoną dostępnością rozwiązań, które umożliwiłyby zdalną pracę i odejście od modelu, w którym praca w pełni wydajna to jedynie praca zza biurka. Badania pokazują, że aż 75% wykorzystuje do pracy komputer stacjonarny, natomiast takie rozwiązania jak tablet (15%) czy smartfon (40%) w dalszym ciągu nie są powszechnie wykorzystywane do tego, by sprawniej i szybciej realizować zadania służbowe i obsługiwać klientów. Co więcej, nawet jeśli korzystają z mobilnych urządzeń, nadal jak widać nie mają dostępu do usług, które umożliwiałyby im bezpieczny dostęp do firmowych zasobów i w rezultacie prawdziwie wydajną pracę zdalną"
- mówi Przemysław Szuder, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and Partners w polskim oddziale Microsoft.

Choć potencjał rozwiązań mobilnych nie jest jeszcze wystarczająco szeroko wykorzystywany wśród polskich MŚP, pracownicy tego sektora są świadomi korzyści, jakie z tego wynikają. Jak pokazuje badanie „Nowoczesne IT w MŚP 2015", zrealizowane przez Ipsos MORI, aż 64% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że rozwiązania mobilne pomagają oszczędzać czas i wspierają produktywność. Dodatkowo 50% badanych uważa, że urządzenia i usługi mobilne pomagają być bardziej efektywnym poza biurem i wykonywać swoje zadania służbowe np. w drodze do pracy.

„By utrzymać swoją konkurencyjność mikro- i małe firmy muszą być coraz bardziej innowacyjne i przygotowane na nadchodzącą cyfrową rewolucję w gospodarce. Oferta home.pl i Microsoft daje im możliwość wyprzedzenia konkurencji dzięki efektywnemu wykorzystaniu rozwiązań w chmurze. Duże inwestycje nie są już konieczne, żeby znacząco poprawić działanie firmy" - mówi Marcin Kuśmierz, Prezes Zarządu home.pl.

Ogłoszony właśnie konkurs FIRMOWE (R)EWOLUCJE jest wynikiem analizy sytuacji segmentu mikro i małych przedsiębiorstw w Polsce. Jego celem jest przedstawienie realnych korzyści płynących z zastosowania nowoczesnych urządzeń i usług mobilnych w biznesie. To również forma stymulowania tych firm do wykorzystywania rozwiązań takich jak usługi w chmurze czy urządzenia mobilne do zmieniania stylu pracy oraz prowadzenia biznesu w coraz szybszy, sprawniejszy, bardziej elastyczny i umożliwiający lepszą obsługę klienta sposób.

„Polskie mikro- i małe przedsiębiorstwa nie są już analogowe, ale nie są jeszcze cyfrowe. Ciągle większość z nich (prawie 54 proc.) nie korzysta z dostępnych technologii informatycznych lub korzysta z nich w niewielkim stopniu (najczęściej do obsługi klientów przez Internet z wykorzystaniem poczty elektronicznej). A szkoda, bo firmy, które w większym stopniu korzystają z technologii informatycznych, są bardziej dojrzałe biznesowo, osiągają lepsze wyniki, są bardziej otwarte na innowacje i bardziej konkurencyjne" - wyjaśnia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, Główna Ekonomistka Konfederacji Lewiatan.

Z badań Konfederacji Lewiatan „Monitoring kondycji sektora MMŚP" przeprowadzonych w 2014 r. wynika, że mikro- i małe przedsiębiorstwa bardziej zaawansowane w korzystaniu z technologii informatycznych są w swojej działalności nastawione prowzrostowo i opierają swoją pozycję konkurencyjną na rynku na jakości produktów i usług, wąskiej specjalizacji, dostosowywaniu produkcji do potrzeb klientów, marce oraz kompetencjach pracowników, których uważają za kluczowy zasób.

„Cyfrowe mikro- i małe przedsiębiorstwa to innowatorzy, firmy niebojące się inwestować w B+R - 70 proc. eksportujących mikro- i małych firm to firmy korzystające z technologii informatycznych na szerszą skalę. Cyfrowość daje im szanse rozwojowe. Dlatego należy zrobić wszystko, aby skala cyfryzacji polskich „maluchów" rosła, bo i one będą dzięki temu rosły, a wraz z nimi polska gospodarka" - dodaje dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

FIRMOWE (R)EWOLUCJE to konkurs skierowany do firm, które zatrudniają do 25 pracowników, w tym przynajmniej jedną osobę na umowę o pracę. Rywalizując o zwycięstwo, firmy będą prezentować wyzwania, jakie stoją przed nimi oraz to jak mogą wykorzystać FIRMOWE (R)EWOLUCJE dla poprawy wydajności i konkurencyjności ich biznesu.

W wyniku konkursu wyłonionych zostanie 12 zwycięskich firm, które poddane zostaną FIRMOWEJ (R)EWOLUCJI, w ramach której każda ze zwycięskich firm otrzyma do 5 zestawów mobilnych, składających się z tabletu 2 w 1 z systemem Windows, smartfonu Lumia oraz Office 365, a także pakiet usług internetowych dla firmy. Poza wymienionymi nagrodami przedmiotem FIRMOWEJ (R)EWOLUCJI jest stała opieka nad zwycięzcami, którzy otrzymają Pomoc Premium konsultantów home.pl, a także dostęp do szkoleń on-line oraz indywidualnego Mentora, który pomoże im w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii do zmiany ich sposobu pracy na bardziej mobilny i wydajny.

Przedsiębiorców chętnych do wzięcia udziału w konkursie zapraszamy na stronę www.firmowe-rewolucje.pl

***

Informacje o Partnerach:

home.pl jest największym dostawcą usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się w rejestracji domen internetowych, hostingu serwisów internetowych, systemów kont poczty elektronicznej oraz udostępnianiu aplikacji biznesowych przez Internet. Z jego usług korzysta ponad 1,5 miliona użytkowników. Obsługuje milion domen i ponad 150 tysięcy wirtualnych kont serwerowych a także 7,5 tys. sklepów internetowych. Jest największym Partnerem Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej w zakresie usług rejestracji domeny krajowej .PL oraz 7 na świecie rejestratorem domeny .EU. Wyróżnia się świadczeniem usług internetowych na najwyższym poziomie oraz dbałością o klienta, któremu oferuje profesjonalne wsparcie merytoryczne i techniczne w trybie 24/7. Jako pierwsza firma w branży uzyskała certyfikat potwierdzający spełnienie wymagań normy ISO 27001:2005. home.pl działa od 1997 r. i zatrudnia ponad 250 pracowników.

Microsoft jest liderem branży nowych technologii - dostawcą urządzeń i usług dla konsumentów oraz klientów instytucjonalnych i komercyjnych, które pomagają w pełni realizować ich potencjał.

Wśród sztandarowych produktów oferowanych przez Microsoft jest system operacyjny Windows. Wraz z premierą Windows 8 - dostępnego już w najnowszej wersji Windows 8.1 - firma wprowadziła na rynek pierwszy, obsługiwany dotykowo system operacyjny z rodziny Windows, który działa na tradycyjnych komputerach oraz urządzeniach z ekranami dotykowymi, w tym również na tabletach PC. Równocześnie z premierą Windows 8 Microsoft wprowadził na rynek pierwszy komputer sygnowany własnym logo - Microsoft Surface. System operacyjny Windows dostępny jest również w wersjach na platformę mobilną - Windows Phone oraz platformę serwerową - Windows Server.

Kluczową pozycję w portfolio firmy zajmuje również Microsoft Office, powszechnie używany zestaw aplikacji wspierających komunikację i produktywność. Pod nazwą Microsoft Office 2013 jest on dostępny w formie tradycyjnego oprogramowania instalowanego na urządzeniu. Jednocześnie pod nazwą Office 365 udostępniany jest jako zestaw aplikacji online albo instalowanych na urządzeniu, wraz z dodatkowymi usługami w chmurze, które w pełni wspierają mobilny styl pracy. Ponadto w ofercie spółki znajdują się również rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics.

Microsoft jest także liderem w zakresie rozwiązań dostarczanych w formie usług w modelu cloud computing i jako jedyny dostawca posiada kompleksową ofertę zarówno infrastruktury, platformy programistycznej, jak i aplikacji w chmurze obliczeniowej. Całe środowisko tworzy spójną platformę Cloud OS, działającą w oparciu o m.in. Microsoft Azure.
Rozwiązania chmurowe oferowane przez Microsoft mogą być dostarczane klientom w modelu chmury publicznej, ale również w modelach chmury prywatnej oraz hybrydowej, która jest połączeniem obu modeli dostosowanym do potrzeb klienta.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 100 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym około 350 osób w Polsce.

Prezentacja dr Małgorzaty Starczewskiej-Krzysztoszek  

Mikro i małe przedsiębiorstwa - analogowe, cyfrowe czy eadepci?  

Konfederacja Lewiatan





Dodatkowych informacji udzielą:

Aleksandra Ziębka
home.pl
tel. +48 605 691 902
e-mail: aleksandra.ziebka@home.net.pl

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
tel. +48 22 594 11 65
e-mail: joannafr@microsoft.com

Zbigniew Maciag
Konfederacja Lewiatan
tel. tel. +48 22 55 99 906
e-mail: zmaciag@konfederacjalewiatan.pl